Warsztaty " Agresji NIE"
Treść
W dniu. 7 kwietnia odbyły się w naszej szkole warsztaty dla uczniów kl. I-III oraz kl. VII-VIII. Podzielone zostały na dwie części. Dla najmłodszej grupy przygotowano temat dotyczący „Agresji i przemocy rówieśniczej”. Celem zajęć było przekazanie dzieciom wiedzy dotyczącej konsekwencji zachowań agresywnych oraz wypracowanie u nich umiejętności negocjowania i rozwiązywania problemów bez przemocy.
Skierowane działania dla najmłodszych pozwoliły zrozumieć, czym jest przemoc i jakie są jej formy, uczniowie poznali konsekwencje dla ofiary i sprawcy czynu. Podczas spotkania kształtowali umiejętność kontrolowania impulsów i radzenia sobie z gniewem oraz wypracowali asertywną postawę wobec osoby stosującej przemoc.
Dla starszych uczestników warsztatów przygotowano temat dotyczący uzależnień internetowych. Główną tematyką spotkania był bardzo istotny problem, z którym spotykamy się na co dzień - „Uzależnienie od Internetu, telefonu komórkowego, gier komputerowych i portali społecznościowych”. Uczniowie otrzymali informację dotyczącą zagrożeń wynikających z nadużywania Internetu oraz nauczenie ich zarządzania czasem spędzonym przed komputerem.
Kończąc warsztaty uczniowie kl. VII i VIII zrozumieli, jakie są objawy uzależnienia od Internetu i telefonu komórkowego. Uświadomili sobie zagrożenia wynikające z nadmiernego korzystania z komputera. Nabyli ważną umiejętność, szczególnie w kwestii rozróżniania pożytecznego od bezpożytecznego spędzania czasu przed komputerem.
Finałem spotkania było podanie przez prowadzącą numeru telefonu uczniom, pod który w razie zaistniałego problemu związanego z uzależnieniem należy się zgłosić
Przeprowadzone warsztaty poruszały ważną tematykę, która dotyczy dzieci w różnym wieku i we wszystkich typach szkół. Niezaprzeczalnym faktem jest, że po tak długim okresie nauki zdalnej, uczniowie są zdezorientowani i zagubieni, bezdyskusyjnie potrzebują rozmów, wysłuchania oraz wsparcia i porad od swoich wychowawców i opiekunów. Należy podjąć działania, pozwalające na zachowanie właściwych relacji uczniom, nauczycielom, rodzicom, które zostały zachwiane przez okres pandemii.